середу, 4 травня 2011 р.

Мальчики - налево, девочки - направо

Я дуже люблю дитячий садок, який відвідує моя донька, за багатий фактичний, прикладовий матеріал.
Ось ситуація, яка з нами трапилась десь півтора роки тому. Приходить моя трирічна дитина з садочка і говорить мені:
- Мама, я не хочу бути дівчинкою.
- Чому??? – Запитую я.
- Тому що хлопчики будуть зайчики, а дівчатка – сніжинки. А я хочу бути зайчиком.
Виявляється, що за сценарієм новорічного ранку хлопчики мають виконувати ролі зайчиків, а дівчатка – ролі сніжинок. Оскільки моя донька любить тварин, то вона захотіла бути зайчиком. Але ж ні, сценарій розписано: дівчатка мають бути сніжинками. Звісно, я заспокоїла дитину і пояснила, що зайчиками, сніжинками можуть бути і хлопчики і дівчатка.
Але це гарний приклад, як з невеличких обмежень розпочинається формування вертикальної та горизонтальної сегрегації.

Для довідки:
Вертикальна сегрегація – нерівний доступ жінок і чоловіків до престижних професій, посад, пов’язаних із прийняттям рішень.

Горизонтальна сегрегація – нерівний розподіл жінок і чоловіків за галузями і професіями. В Україні, наприклад, виникли цілі «жіночі» галузі, де переважно працюють жінки – освіта, охорона здоров’я, сфера обслуговування, тощо.

1 коментар:

  1. Дякую ,що звертаете увагу нашего "жіноцтва" на цю проблематику.., ще й так делікано. Анна

    ВідповістиВидалити